Kategorije

Kako otpad pretvoriti u umjetnost – Čepoćilim

E

Kada je Ministarstvo prostornog uređenja i zaštite okoliša KS raspisalo javni poziv radi prikupljanja zahtjeva nevladinih organizacija iz oblasti zaštite okoliša, za finansiranje projekata redukcije otpada u cilju obilježavanja Evropske sedmice za redukciju otpada (EWWR), Alma Hrasnica sa Udruženjem Green Art je prepoznala priliku i odmah se prijavila na konkurs.

1451565_3649445812349_1350702605_n

Backstage: Sa kojim projektom ste aplicirali na ovaj javni poziv?
Projekti namijenjeni zaštiti okoliša su mojoj kreativnosti najdraži i pročitavši ovaj javni poziv, kreirala sam projekat sa art/radionicama,  a kao sporedna aktivnost bila je ideja da animiram sugrađane da prikupljaju za nas PVC čepove, od kojih ću ja napraviti mozaik. Segment projekta sa akcijama prikupljanja čepova je prvobitno ocjenjen kao preambiciozan, da bi mi predložili da sve aktivnosti usmjerim baš na akcije prikupljanja čepova. Na moje veliko oduševljenje, pristala sam, jer sam u startu vjerovala da se ljudi mogu pokrenuti samo ako nađeš pravi put do njih, a da je to dobro i za njih same :-).

DSC06370

Backstage: Kako je nastala ideja Čepoćilima?
Osnovna ideja projekta bila je napraviti mozaik od prikupljenih plastičnih čepova (od sokova, mlijeka, jogurta, vode, hemijskih prizvoda za higijenu i sl.). Šarenilo PVC čepova, koji su pristigli u iznenađujućem broju, me inspirisalo da napravim mozaik sa šarom bosanskog ćilima. Da uz ovu ekološku akciju promovišem i kulturnu baštinu naše BiH.  Šara je bila zahtjevna, a teško se bilo odlučiti za koji segment bosanske šare da se odlučim, jer izbor dekorativnih elemenata koje možemo naći na našim ćilimima je velik.

2013-11-20 15.43.10

Backstage: Cilj akcije?
Cilj je reducirati otpad i pokazati kako se otpad može pretvoriti u umjetnost. Ovim našim primjerom dajemo ideje svima kako jeftino, kreativno i interesantno možete ukrasiti kutak vašeg dvorišta, zida koji je oštećen, saksije i sl.

Backstage: Koliko je čepova stiglo u Udruženje, te šta ste uradili sa čepovima koji nisu mogli biti iskorišteni za projekat Čepoćilim?
U krizni štab Green Art je pristiglo oko 40 kg. PVC čepova (5 velikih vreća) i I dalje pristižu. Sve čepove koje zbog svog oblika nismo mogli uklopiti u mozaik, poklonili smo udruženju REaktiv iz Zenice, za njihovu inicijativu “Bosnia and Herzegovina cap project”. Riječ je o humanitarnoj  akciji: PVC ČEPOVI ZA INVALIDSKA KOLICA. Akcija traje do jula 2014.godine i naše aktivnosti time su dobile višestruke ciljeve.

1455065_3649247687396_987728556_n

1384233_3649417571643_1695245470_n

Backstage: Kada je Čepoćilim predstavljen javnosti?
Prezentacija Čepoćilima je bila u Businnes Centru UNITIC , u kojem je još uvijek izložen 3 puta jedan metar velik Čepoćilim i to do daljnjeg zbog velikog interesovanja građana. U Uniticu se također nalaze I punktovi za preuzimanje čepova. Moja je sreća da ćemo raditi ČEPOĆILIM za Guinnessa, tako da ću imati priliku likovno se izraziti :-) pa pozivam građane da nastave ovu akciju, ko zna, možda Čepoćilim bude dovoljno dobar za Guinnes-ovu knjigu rekorda.

DSC_1073a

CEPOCILIM

2013-11-20 15.26.57

Backstage: Da li ste zadovoljni odazivom sugrađana na ovu akciju?
Fascinanta je saradnja sa našim sugrađanima koji su se uključili u akciju prikupljanja PVC čepova. Pronašla sam nevjerovatan put do njih, animirala ih da tako strastveno učestvuju i danas možemo slobodno reći da je zavladala prava ČEPOmanija :-). Po dobi i zanimanju riječ je o vrlo mješovitoj grupi odraslih i djece, što daje dodatnu čar ČEPOĆILIM-u.

Screenshot 2013-11-18 09.33.37

Akcija je krenula tiho u ljeto 2013. kada su mi prijatelji iz Italije na more u Hrvatskoj donijeli prvu kesicu čepova. Moji najbliži saradnici i prijatelji su sve više me zvali na kafu i da mi donesu čepove … Zatim sam pokrenula FACEBOOK kampanju, što je imalo takav odziv, da sam si rekla: u ovaj projekat ću uložiti svu svoju kreativnu ljubav i vrijeme i nesebično se izraziti kroz marketinšku kampanju, dizajn, spot i vizualni identitet. To su ljudi prepoznali, i snagu same ideje koja jeste za dobrobit društva u cjelini, i uzvratili na tako nevjerovatan način, da sam zaista zatečena.

Zatim sam osmislila slogan “ČEPOĆILIM, ne pod ćilim”, pa je uslijedio radio jingl, nakon kojeg smo napravili i tv spot, koji svojom jednostavnošću prosto plijeni, a poruka je tako jaka, da ovaj projekat sam sebi otvara mnoga vrata.

Screenshot 2014-02-03 10.47.10

On u biti sve više postaje projekat naših sugrađana, koji me uporno čekaju da im objavim vijest da sam i zvanično aplicirala za Guinnessovu knjigu rekorda!

final zavjesa

Za kraj želim još reći da sam projekat ČEPOĆILIM posvetila svom rahmetli ocu, što mi daje pokretačku snagu. Bio je uz mene i vjerovao u snagu ideje i njenu kreativnost i bio tako oduševljen načinom na koji su se svi uključili.

563739_10152082192587806_1864278372_n

Ovo je u biti moj najdraži projekat, jer dokazuje koliko je timski rad divan, koliko možemo postići kada se zajedno zalažemo za dobrobit društva!!

Screenshot 2013-12-04 13.01.26

Oznake: ,
<
1619367_10152022083098071_764568391_n

Erol Gagula – originalan način za očuvanje BH

>
IMG_1514

Anila Gajević i Goran Navojec na Berlinaleu

20150902_131007775

Preporuka

Kako postati video editor – by Amil Hujić?