Kategorije

Erol Gagula – originalan način za očuvanje BH muzike

erol1

Erol Gagula je rođen 26.02.1974. godine u Sarajevu. Trenutno je na Master studiju na Fakultetu političkih nauka, Odsjek Komunikologija, smjer Poslovno komuniciranje. Od 2000. godine je režiser na Radio-televiziji Federacije Bosne i Hercegovine, a prije toga je radio kao režiser na RTV BiH, bio muzički urednik i voditelj na Radio 202 Sarajevo, te novinar-saradnik u redakciji za kulturu Dnevnog Avaza. Voli muziku i imao je i bend – Atila. Bio je i vojnik u Armiji BiH. Erol želi spasiti od zaborava BH dobru muziku. Za početak je napravio youtube kanal http://www.youtube.com/user/egagula koji svaki dan ima sve više sljedbenika i na kojem između ostalog možete pogledati stare video spotove Mahir & Beat House project, grupe TNT, Tife, Black Sabah, Protest, Disidenti, Kix,..

Backstage: Kada si pokrenuo ovaj kanal?
Kanal sam pokrenuo 6.3. 2010. godine i na početku je služio samo kao „lansirna rampa“ za share nekih videa na facebook. Ozbiljnije sam se počeo kanalom baviti tek dvije godine kasnije i prvi video Macbeth – Mahala sam uplodao 9. aprila 2012. godine. Frustriran sam poplavom svega i svačega uvoznog što se plasira preko naših medija i nekako sam kao neko ko stvarno puno voli muziku žalostan da nema dovoljno emisija koje podržavaju naše izvođače i daju elan mladima da osnivaju bendove i izražavaju kreativnosti kroz ovaj vid stvaralaštva.

erol3

Backstage: Ko je sve zastupljen od domaćih bendova, na koji način i gdje nalaziš spotove?
Što se tiče domaćih bendova zastupljeni su gotovo svi izvođači (koje sam do sada prikupio) svi muzički žanrovi pop, rock, heavy, hip hop/rap, elektronska, funky (sem narodne muzike, koja ima sve ostale kanale i medije), itd. Radeći na radiju i televiziji na muzičkim emisijama sam dosta dobro upoznao većinu izvođača i bendova tako da mi u biti nije problem doći do nekog videa. Izvođači su mi, a mnogi to rade i dan danas iako više ne radim nikakvu muzičku emisiju, uvijek donosili svoje materijale, tako da sad često imam spotove koje ni oni sami nemaju J.

erol4

Backstage: Kako su oni koji se nalaze na kanalu reagovali kada su vidjeli na koji način pokušavaš sačuvati od zaborava pomenute spotove?
Svi su mi do sada dali bezrezervnu podršku, a veliki broj  njih se jako prijatno iznenadio samom mojom inicijativom.

erol6

Backstage: Koliko ima materijala na kanalu, te šta misliš, koliko zajedno možemo pomoći da se zaista ne zaborave ove “stvarke”?
Na kanalu ima nešto više od 300 videa al’ nisu sve muzički spotovi već i neki meni zanimljivi sadržaji. U decembru prošle godine sam primjetio povećanje interesovanja pa sam pokušao malo organizirati kanal da olakšam gledaocima pronalaženje željenog sadržaja, a od marta ću se truditi da barem svako dva dana bude neki novi sadržaj. Mišljenja sam da su sva videa do sada postavljena na kanal na neki način spašena od zaborava jer ih do sada nije bilo online. O tome koliko će novim generacijama biti zanimljivo slušati ili gledati nešto starije autore ostaje da vidimo. Mnogi od nas su u teen dobu više slušali muziku koja je bila od nekih generacija prije nas J. Puno je veća odgovornost naših Mass medija u po meni nedovoljnojoj pažnji i promociji te afirmaciji naših autora, pri tome čast izuzetka  Televiziji Sarajevo koja to već i čini.

erol7

Backstage: Režirao si ne mali broj spotova BH izvodjača, kako se radilo nekad, kako sad kada je u pitanju režija?
Prvi spot sam radio za svoj nekadašnji bend Atila, a nakon toga sam za dosta izvođača u prvim poslijeratnim godinama zajedno sa kolegom Samirom Pašalićem koji je idejni tvorac i urednik BH Sounda, pravio muzičke ilustracije (na žalost većinu bez ikakvih sredstava  i bez dovoljno vremena) koji se baš i ne mogu smatrati pravim spotovima jer su rađeni na brzinu i bez scenarija. Mi smo u većini slučajeva bili ograničeni sa vremenom za snimanja, pogotovo za montažu koja je bila obična ne kompjuterska, i kada se neki bend  potrudio i poslušao savjete kako da nam pripremi teren to je ispadalo bolje. Neki poput Macbethovih su rađeni po PS-u i oni su svakako puno bolje urađeni ali o izgledu i dojmu neka drugi govore. Mišljenja sam da su sada kudikamo bolji produkcijski uvjeti za rad ali nažalost većina spotova koje sam vidio izgledaju vrlo neinventivno i čini mi se bez prave ideje koja bi bila raskadrirana prije snimanja tako video, kada se gleda, prepriča istu ili asocijativnu ideju pjesme vizuelnm sredstvima.

erol10

Backstage: Primjetim postoji i kanal o automobilima?
Nisam se još odlučio da otvorim poseban kanal o automobilima i motociklima, materijala imam more, te sam za sada na ovom kanalu napravio popise za reprodukciju sa auto-moto sadržajima i ovisno o interesu potencijalne publike moglo bi se i to desiti. Meni su oni osim muzike također velika ljubav. Osim ovog kanala napravio sam još jedan za udruženje Plus koje po meni radi itekako potreban edukacijski projekat od kojih je najaktualniji „Vaša(R) ideja.

erol5

Oznake: ,
<
IMG_8469

Naida Kundurović: “Pokažimo humanu stranu”

>
DSC_1180a

Kako otpad pretvoriti u umjetnost – Čepoćilim

20150902_131007775

Preporuka

Kako postati video editor – by Amil Hujić?