Kategorije

Emir Kapetanović: “Došao sam do stila kojim na drugačiji način od ustaljenog pričam o stvarima i dešavanjima u našem društvu”!

Rođen je 1988. godine u Sarajevu. Diplomirao filmsku, pozorišnu, tv i radio režiju na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu. Dobitnik je nagrade za najboljeg reditelja na 7th Skena UP festivalu, te dvostruki dobitnik nagrade za najboljeg studenta na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu. Učestvovao je na radionicama i master klasama Luk Percevala, umjetničkog direktora teatra Thalia, “FAMU Cinema Dance”, “3rd Sarajevo Talent Campus”, “Writing Film Reviews Workshop” (by Martin Blaney, Bernd Buder),  radionicama dokumentarnog filma (by Nevenka Redzic-Toth, Rada Šešić, Miran Zupanič ), te više radionica iz teatra, filma i televizije za djecu (Igor Šmid, Timothy John Byford). Emir Kapetanović za Backstage.ba.

Backstage: Umjetnički ste direktor Magacin Kabarea, koliko je odgovornost na ovoj funkciji… koje su najčešće dileme, koliko morate osluškivati javnost?
Biti umjetnički direktor Magacin Kabarea nosi veliku odgovornost, ali i veliko zadovoljstvo i uživanje u svakodnevnom radu sa kolegama iz administracije, glumcima, rediteljima, stand-up komičarima i umjetnicima iz najrazličitijih oblasti. Kroz tri godine postali smo porodica koja zajedno dijeli zaduženja i sa zadovoljstvom i uz predan rad ih ispunjava čineći ideju Magacin Kabare-a mogućom.

-3796

Za tri godine rada Magacin Kabare je postao Udruženje koje u sklopu svoje scene u Caffe club-u Gogo ima redovan repertoarski program, te Mali Magacin Kabare koji kroz Radionice kreativnosti i mašte te Radionicu gitare i muzike obrazuje preko stotinu djece od 6 – 14 godina. Za razliku od ostalih kulturnih institucija koje su na budžetu, Magacin Kabare je predanim radom svih članova uspio dostići nivo samoodrživosti, uz veoma malu novčanu podršku institucija čija je to obaveza. U protekle tri godine producirali smo preko dvadeset kabaretskih predstava, dva dokumentarno-igrana filma, prvi bh mjuzikl “On Tour”, web seriju “Patriot”, web reality koji se bavi takmičenjem stand up komičara “Šeret” te niz projekata i performansa u svim medijima i formatima.

Magacin Kabare je nastao iz potrebe mladih umjetnika da dovoljno brzo reaguju i adekvatno odgovore na aktuelna dešavanja u društvu. U društvu u kakvom trenutno živimo teško je nemati inspiraciju, a budući da sami pišemo tekstove, svaki zanimljiv novinski ili internetski članak, televizijska vijest, razgovor na pijaci ili u kafani je tema za predstavu. Sve što se dešava oko nas pokušavamo da okrenemo u svoju i u korist naše publike. Rezultat toga su veoma posjećene predstave uz koje se svi zajedno jako dobro zabavljamo. Nevjerovatan je osjećaj posmatrati publiku koja bukvalno plače od smijeha tokom predstave, da bi na kraju plakala od olakšanja što je neko izgovorio sve ono što oni sve vrijeme misle, ali se boje da takvo mišljenje nije „prihvatljivo“ u državi u kojoj žive.

-3776

Backstage: Prema djelima koje režirate može se zaključiti da se niste opredjelili za jedan žanr, ali jeste za društvenu angažiranost i jaku poruku predstava koje radite, slažete li se?
Budući da sam odrastao uz hip hop muziku, uz nju sam nekako od malih nogu shvatio neophodnost iskrenog reagovanja i upiranja prstom u stvari koje nam ne odgovaraju u okruženju. Sa druge strane rad u Magacin Kabare-u naučio me da postoje drugačiji, suptilniji načini prenošenja svojih ideja, nesvojstveni našoj pozorišnoj kulturi, kroz koje možete doprijeti do svijesti ljudi i pozitivno uticati na istu. Kao rezultat te dvije, velike inspiracije i ljubavi došao sam do stila kojim na drugačiji način od ustaljenog pričam o stvarima i dešavanjima u našem društvu.

IMG_3913

Na svu sreću, ispostavilo se da u toj kombinaciji iskrenosti, optimizma i muzike ne uživam samo ja nego i publika.

Backstage: Bajka koju idiot priča? Koliko oslikava prostor u kojem živimo?
Veliko mi je zadovoljstvo bilo režirati ovu predstavu u Kamernom teatru 55 koje na čelu sa Draganom Jovičićem, uz velike finansijske poteškoće i tešku situaciju u kulturi uspijeva održati kvalitet rada i predstava na nivou na kojem bi im pozavidjela mnoga svjetska pozorišta koja rade u neuporedivo boljim uslovima.

VH-Bajka-25-03-2014-27-2227449_630x400

Što se tiče teme kojom se predstava bavi, kriza identiteta je, za mene, jedna od najvećih posljedica događanja iz bliske prošlosti Bosne i Hercegovine, najveći uzrok stagnacije u sadašnjosti i velika kočnica za budućnost. Ovaj komad je priča o tome. Priča o čovjeku koji se ne sjeća svog identiteta i o nečovjecima koji mu ga nameću. Glavni lik je personifikacija Bosne i Hercegovine, koja pokušava da počne jedan bolji život, konstantno ometana svojatanjima s raznih strana. Na putu do sebe susreće raznorazne ideologije, zablude, ideje, da bi na kraju shvatio da pripadnost radi pripadnosti ne može i neće dovesti do životnog ispunjenja i društvenog progresa. Predstava “Bajka koju idiot priča” je bajka za odrasle kroz koju fantastični ansambl, na zabavan način, kroz cirkuske tačke, pjesme i koreografije, nudi pozitivno razrješenje za našu budućnost.

Magacin BL (2)

Backstage: Stand up show je danas veoma popularan, koliko je zahtjevan za režirati?
U većini slučajeva pišem tekstove za stvari koje režiram, tako da je raditi sa standup komičarima veoma zanimljivo i zabavno budući da se puno više bavim konceptom, organizacijom materijala koji oni ponude, te načinu na koji će ga plasirati publici. Moram priznati da je nivo ozbiljnosti i profesionalnosti sa kojom ovi momci pristupaju radu nekada puno veći od onoga sa kojim pristupaju pojedine kolege koje su školovane za nastup pred publikom. Iz tog razloga Magacin Kabare puno ulaže u razvoj stand up scene u BiH koja je ozbiljnije počela predstavom Filipa Andronika “Ebemu život” u režiji Nevena Samardžića, da bi se nastavila organizacijom Otvorenih mikrofona, “Šeretom” kao i televizijskim projektima koje pripremamo.

IMG_4107

Backstage: Uskoro počinjete snimati i dugometražni film. O čemu je riječ?
Riječ je o dugometražnom filmu koji sa Refresh produkcijom radimo kolege Saša Peševski, Neven Samardžić i ja. Film se bavi samoćom i načinima na koji se sa njom nose tri lika koja pripadaju različitim socijalnim i starosnim kategorijama bosanskohercegovačkog društva.  Veliki je izazov i zadovoljstvo raditi sa najvećom bosanskohercegovačkom produkcijskom kućom, kao i sa kolegama sa kojima sam studirao režiju i postao najbolji prijatelj od prvog predavanja. Vjerujem da će saradnja između iskusne produkcijske kuće i tri mlada reditelja uroditi plodom i da  ćemo imati film koji će publika voljeti onoliko koliko ga mi već volimo.

Backstage: Da li je Elvis kao Kum opravdao očekivanja koja se postavljaju pred Kumove?
Moram priznati da je Elvis Prisley dao sve od sebe kako bi Zani i meni vjenčanje učinio nezaboravnim. Organizovao je veliku bijelu limuzinu, ruže, rozi kadilak. I to sve sa pjesmom. Pokazao se kao pravi kum i svakome bi ga preporučio. Rekao je da ne dajemo njegov broj budući da ga fanovi stalno kontaktiraju, ali ukoliko neko od vaših čitalaca izrazi želju možemo nešto dogovoriti preko štele. Samo nemojte reći da sam vam ja dao broj.

1511891_10152667797764619_54828935_o

Oznake: ,
<
DSC_0217

Benjamin Čaušević: “Imam puno želja i planova, a...

>
10003833_10152163289272713_8031037778794621789_o

Sulejman Haljevac Memo: “Novih deset slika i jedno...

20150902_131007775

Preporuka

Kako postati video editor – by Amil Hujić?