Kategorije

Akademski skulptor Adis Lukač: “Hasanaginica je svevremena… ona traje kao najljepša balada”!

Samostalna izložba “Hasanaginica” akademskog skulptora Adisa Lukača otvorena je 02.04. 2014. godine u prostorijama Instituta Yunus Emre-Turski kulturni centar, Sarajevo.

Izložba predstavlja radove nastale na temu “Hasanaginica”, balade kojoj su pažnju posvetila neka od najznačajnijih imena svjetske umjetnosti. Radovi su nastajali najčešće u trenutku i to su fragmenti koji se obraćaju posjetiocima kao slike koje imaju zvuk tišine. Motivi su tekst, potezi slov,a a portreti poglavlja koja govore o samo jednom trenutku u kojem svoj odraz traži čitav život koji prolazi.

Izložba je otvorena do 14-og aprila, a za Backstage.ba priča i Adis Lukač.

Backstage: Zašto ste se odlučili baš na izložbu sa ovom tematikom?
Tema Hasanaginice mi je bila interesantna od prvog puta kada sam je  pročitao… mislim da su to teme koje su bliske svim ljudima sa ovih prostora jer ih mi ipak najdublje možemo osjetiti. Hasanaginica je svevremena… ona traje kao najljepša balada kojoj su pažnju posvetila neka od navećih imena svjetske književnosti.

11

Backstage: Da li je ovo prvi put da se “Hasanaginica” pojavi kao inspiracija za jednog akademskog skulptora?
Nisam siguran da je neki skulptor obradio ovu temu, ali ja iako sam skulptor, zbog tehničkih problema, nisam bio u mogućnosti prenijeti je samo u skupturu tako da sam odabrao sliku kao medij u kojoj sam ostvario svoju želju. Davno sam nekada rekao da sam se okušao u slikanju i ide mi.

10

Backstage: Kako je konkretno koncipirana izložba?
Radovi su nastajali u trenutku, bukvalno kada bih dobio inspiraciju i motiv dovoljno oživio u men,i slikao sam bez prestanka dok ne bih završio sliku.  Riječ je o fragmentima, scenama koje sam najdublje doživio, a koje će u publici, nadam se, otkriti nešto što je sakriveno u tim radovima. Treba napomenuti da je među slikama izložena i jedna skulptura koja predstavlja skicu za mogući monument koji bih želio uraditi u kamenu.

555

Backstage: Izlagali ste u SAD, Italiji, Njemačkoj, Španiji, Sloveniji, da li je u ovim zemljama bolje tlo za umjetnost kojom se bavite, te da li će “Hasanaginica” na put?
Izlagao sam van naše zemlje i stanje umjetnosti je neuporedivo. Uslovi za jednog umjetnika su fenomenalni u socijalno stabilnim zemljama… svjedoci smo da naše društvo sputavaju tako banalne stvari pa je teško vidjeti dalje od sivila u kojem živimo… nadam se da će biti bolje.  Hasanaginica bi mogla na put i to bi bilo sjajno, ali vidjet ćemo.

302227_273175376040906_211249342_n

Backstage: Na Kids Festivalu ste radili kao voditelj radionica, već izvjesno vrijeme pripremate mlade za primjeni ispit na Akademiji – koliko su mladi u BiH zainteresovani za skulpturu?
Da, i dalje radim sa mladima na pripremama za prijemni na akademiju ali interesovanje za skulpturu nije baš veliko… težak je ovo put. Trenutno radim i u zavodu za specijalno obrazovanje Mjedenica, u keramičkoj radionici sa djecom sa posebnim potrebama. Novo iskustvo koje me čini bogatijim, ta djeca su čista emocija i od njih možemo svi dosta naučiti.

10871_596589987032775_503576706_n

Backstage: Spomenik kralju Tvrtku I Kotromaniću u Tuzli je vaših ruku djelo, da li planirate realizovati još nešto slično?
Spomenik kralju Tvrtku I Kotromaniću je posebna stvar u mom životu, mnoge stvari su se pomjerile iz temelja i ja sam spoznao jednu vrijednost koja će me pratiti cijelog života. Volio bih naravno da dobijem još sličnih prilika… to je nezaboravno iskustvo.

Oznake:
<
image001

BH predstavnici na Jameson Empire Awards 2014 –...

>
jele

Jelena Milušić: “Vino, masline, gitara, pogled na...

20150902_131007775

Preporuka

Kako postati video editor – by Amil Hujić?