Kategorije

Sanela Prašović-Gadžo: “Za mene je svaki gost isti bez obzira da li je riječ o premijeru, predsjedniku ili fudbaleru. Na televiziji uvijek moramo izraziti poštovanje prema osobi koju ugostimo. To je osnov”.

… za svaki intervju, bez obzira da li razgovara sa predsjednikom države ili pak sportistom uvijek ima istu pripremu… žene su prema njenom mišljenju odavno ravnopravne, ali mnoge to još nisu u svojim glavama… antistres terapija za nju je da isključi sve telefone, napuni kadu, pusti instrumental i šuti… ne piše pitanja, samo teme… nema stilistu, ali vodi računa šta i kako nosi pred kamerama… pamti putovanje Monaco-Monte Carlo… uz ljubaznost i malo šarma dobije sve, ali sve intervjue koje traži… ona je Sanela Prašović-Gadžo.

sanela mostar

Backstage: Kako se pripremate za intervju, koje je vaše mišljenju o tome, da li je papir ispred „must have“?
Tokom 23 godine radila sam različite forme televizijskog novinarstva, ali sam uvijek nastojala biti dobro pripremljena. Istraživanje o osobi sa kojom razgovaram mora biti sveobuhvatno kao i teme o kojima razgovaramo. Na tim papirima koje uvijek imam u rukama su, dakle, informacije o osobi, poneki bitan citat iz prošlosti i obrada tema o kojima razgovaramo.

Ja sam novinar koji nikada, ali nikada nije imao napisano nijedno pitanje. Uvijek uđem u razgovor slušajući sagovornika i postavljajući pitanja onako kako nas razgovor povede. Za svaki intervju, bez obzira da li razgovaram sa predsjednikom države ili pak sportistom, ja imam uvijek istu pripremu.

Backstage: Koliko su mediji u BiH otvoreni prema novim formatima rada, prema 21. vijeku, koliko idemo u korak sa vremenom?
Mislim da nije više pitanje koliko su mediji otvoreni, već koliko smo mi otvoreni. Danas je na sceni prepoznavanje društvenih mreža i internet platformi kao novog oblika  informisanja. INTERVIEW20 uspješno radi upravo na tome i naš PR je najjači u državi u oblasti promocije tv programa. A to nije teško provjeriti. Onog trenutka kada objavimo npr. trailer za novu emisiju, za otprilike 30-tak minuta isti je na mnogobrojnim portalima ne samo u BIH već i u regionu. Evo, ovaj mjesec smo postavili na Oficijelnom youtube kanalu trailer sa Bakirom Izetbegovićem i ja sam ga objavila na FB profilu. Za manje od sat vremena Tanjug je u Srbiji prenio to kao vijest dana, svi tamnošnji vodeći portali su nas prenosili ili citirali, a navečer smo bili vijest i u dnevniku RTS-a. To je snaga društvenih mreža i interneta.

sanela i bakir final1

Backstage: “Intervju”… kako je nastao projekat, koliko vam znači, koliko vam znači da Vas često citiraju, prenose drugi?
INTERVIEW20 je krenuo kao projekat na nagovor mojih kolega i prijatelja i uz jaku podršku moje porodice. Naime, ja sam 2008.godine dala otkaz na FTV i pokrenula privatnu produkcijsku kuću TIM System.

Kada su krenuli pozivi da se vratim na “male ekrane” jedina moguća opcija je bila da to radim na ozbiljan način, tehnički savršen i da imam potpunu slobodu u odabiru gostiju i tema. I tako je moja Produkcijska kuća TIM System tehnički zaokružila proizvodnju serijala, ja uređivanje, a BHT1 emitovanje. Većina emisija se snima u inozemstvu, projekat je iznimno skup i na njemu u svakom trenutku aktivno radi 10 osoba. A iskreno, jako sam sretna što je INTERVIEW20 toliko citiran i reemitovan. Primjerice, emisija u kojoj je uputio izvinjenje predsjednik Srbije Tomislav Nikolić je bila emitovana na svim ali svim vodećim tv stanicama u svijetu, svi mediji su to prenosili, pisali o tome. I emisija sa Thacijem ili Dačićem je bila pravi hit, a o emisijama sa Edinom Džekom, Miralemom Pjanićem ili Izetom Hajrovićem, Drogbom i Mancinijem da i ne govorim. Mnoge kolege su me zvale prije mjesec dana i s nevjericom pitale kako to da taj intervju sa Nikolićem nije bio u izboru za emisiju godine ili ja kao novinar… Očito da neko to ne vidi, ne želi da vidi i da prizna da je upravo INTERVIEW20 najviše citirana i prenošena emisija izvan granica BIH.

sanela

Backstage: Dostojanstveno radite i radili ste, niste podilazili niskim strastima, da li vas je to “koštalo”? Zašto ste imali pauzu u radu u medijima, kako danas ocjenjujete rad vaše branše?
Hvala vam na tome. Kao što sam rekla, 2008.g. sam dala otkaz na FTV jer sam, prije svega, željela da moja druga kćerka Hana odrasta uz mene. Naime, moja Lana je bila uz moje roditelje dok sam ja radila po 12 sati, dok sam svaku subotu imala radnu i bivala po 10-15 dana u Hagu, ili svake sedmice najmanje tri-četiri dana na putu. Jednostavno mi je bilo dosta toga.

No, nikad ne reci nikad. Danas sam sretna što sam pristala ponovo pokrenuti tv projekat i što je on jedan od najuspješnijih na ovim prostorima. Kada je pak riječ o radu drugih u tv novinarstvu, mogu samo kazati da ima sjajnih emisija i zaista odličnih profesionalaca koji savršeno rade svoj posao. Medjutim , problem su mladi novinari kojima nedostaje više istraživanja, ozbiljniji pristup radu i morali bi imati manje sujete pa ponekad upitati starije kolege za savjet ako nešto ne znaju. Onda sigurno ne bismo imali u centralnom Dnevniku u pola osam da novinar kaže kako će Sud u Strazburu procesuirati tužbe izmedju Srbije i Hrvatske. I to prođe urednika, lektora, montažera , svi to čuju u pripremi priloga i tako pogrešno ode u eter. Eh, to je strašno.

Backstage: Da li se posao kojim se vi bavite može naučiti raditi, ili se ipak mora “osjetiti”? Imate li savjet za mlade ljude koji žele krenuti vašim stopama?
Novinarstvo se mora voljeti. Mora se željeti zakoračiti u tu profesiju. Mora se potpuno predati tome. Biti novinar se ne može od 8 do 16 sati. Novinar je profesija u kojoj živite. Dakle, ukoliko neko misli da je slikati se na tv-u super posao, eh onda je on u teškoj zabludi. Slikanje je tek vrh priče koja se plete puno vremena prije nego se “uslikate”. Ako neko želi biti uspješan tv novinar onda mora narednih najmanje 10 godina posvetiti učenju svega onoga što jeste tv novinarstvo. Mora ovladati tehničkim znanjem ali i suštinskim. Mora znati sve o svemu. Mora biti hrabar i odlučan . Mora puno čitati da bi bio spreman i elokventan. Mora paziti na izgled jer je to televizija, a to znači slika koju ljudi gledaju. Mora biti uredan i pristojan.sanela (5)

Backstage: Koliko koristite šarm?
Šarm nije obavezan ali nije ni nevažan. Naime, meni se dešavalo da uz ljubaznost i malo šarma dobijem sve, ali sve intervjue koje sam zatražila. I najtvrđeg čovjeka ćete smekšati sa malo šarma. Evo, ljudi su komentirali da sam uspjela potpuno “otvoriti” selektora Safeta Sušića tokom nedavnog intervjua, a on važi za “ozbiljnog” čovjeka koji se gotovo nikada ne šali. Safet se smijao, šalio i bio potpuno otvoren.

Backstage: Koliko vremena posvećujete izgledu, s obzirom da vodite računa o svim detaljima, imate tim stilista ili?
Posvećujem dovoljno vremena u mojim godinama :-) , a u decembru ću napuniti 44. Kada je osoba mlada onda može sa malo rumenila i ruža na usnama da bude top. U mojim godinama potrebno je malo više od toga. Kako čovjek stari postaje da podiže neke kriterije, da više procjenjuje i bira. Nemam stilistu ali vodim računa šta i kako nosim pred kamerama. Prijateljice me zezaju kako sam kupila sve moguće boje iste haljine Pandora britanskog branda GOAT i to je tačno. Volim i Roksandu Ilinčić i nosim je tokom snimanja. Ponekad obučem i Donnu Karan, Max Maru, Vivienne Westwood, i moju omiljenu Stelu McCartney. Otkrila sam haljine u ovom serijalu i bježim uglavnom od sakoa i pantolona. Cipele su Gianvito Rossi i Sergio Rossi.

DSC_0015 (2)

Backstage: Da li postoji pitanje koje je bilo napisano, ali nije postavljeno?
Ne pišem pitanja, samo teme. I ne, nije mi se dogodilo da nešto planiram pa ne upitam.

Backstage: Vrlo interesantno, ali sa jednakom ozbiljnošću razgovarate sa predsjednicima, premijerima, sportašima… gosti su gosti naravno, da li je to odraz poštovanja ili vas je iskustvo naučilo da nikada ne podcjenjujete onoga ko je preko puta vas?
Za mene je svaki gost isti bez obzira da li je riječ o premijeru, predsjedniku ili fudbaleru. Na televiziji uvijek moramo izraziti poštovanje prema osobi koju ugostimo. To je osnov. Nekome je smetalo kada sam mnogo mladjeg Edina Džeku persirala u emisiji ali to je jedan izraz poštovanja prema njemu osobno i onome što je on postigao u svom životu.

Backstage: Putovanje koje pamtite…
Monaco-Monte Carlo. Suprug i ja sami, bez klinaca. Divno!

IMG_0029

Backstage: Vaša antistres terapija je…
Isključim sve telefone, napunim kadu, pustim instrumental i šutim.

Backstage: Doimate se kao snažna žena, da li je zaista tako, te šta mislite o “muškom svijetu”, “položaju žena”, “ravnopravnosti”, “muško-ženskim poslovima”?
Odavno smo mi ravnopravne ali mnoge to još nisu u svojim glavama jer žive u odredjenim životnim okolnostima. Ravnopravnost je u osobi, jednako kao i odabir posla. Nažalost, demantuju me činjenice koje kazuju da su muškarci najčešće više plaćeni za isti posao, a posve sam sigurna da žene i više i bolje rade. Možda je problem i u nama ženama jer nekada i mi više vjerujemo muškarcu na odredjenom mjestu nego ženi.

Evo recimo, zašto BIH ne bi imala predsjednicu države? Jednu! Ili evo realnije da nam predsjedateljica Vijeća ministara bude žena… poznajem mnogo žena koje bi to mogle raditi savršeno. Ali svi mi im moramo dati šansu. Ne samo muškarci. I žene glasaju i najčešće biraju muškarce.

Oznake: ,
<
photo 1(3)

Martina Saira Konaković: “Bitno je da jednog dana,...

>
1964491_600360380052710_914945445_n

Ensar Dervišbegović: “Iskustvom sam naučio da...

Aida M. Naslovna

Preporuka

Aida Mušanović-Arsić: “Nadam se da će ova i...