Kategorije

Nenad Kovačević, alias Audio InFunktion – producent i DJ: “Sebe ni pod koju cijenu neću svrstati niti u jedan pravac, ograničiti se teritorijalno ili na bilo koji drugi način”

Nenad Kovačević za Backstage govori o svom životnom pozivu, nesuđenoj karijeri ekonomiste, učenju kako biti audio inžinjer, šta znači sound design, koliko mu traje radni dan, odmara li ikad, da li je tačno da za svaki nastup nosi oko 50 kg opreme, saradnji sa Dubiozom…

Backstage: Nenad Kovačević, alias Audio InFunktion, producent i DJ iz Sarajeva – Kako reaguju ljudi kad im se predstavite u BiH, kako van granica Naše zemlje?
Definitivno postoji razlika u percepciji onog čime se ja bavim, ovdje i u inostranstvu. Al rekao bih da je to ok, da to tako treba. Ipak, od samog početka sam odlučio da ni pod koju cijenu neću sebe svrstati niti u jedan pravac, ograničiti se teritorijalno ili na bilo koji drugi način. Jednostavno mi je želja bila da ono što radim mogu shvatiti slušaoci bilo gdje u svijetu. I to se upravo dogodilo, izdavao sam stvari u Europi, USA, Australiji, kao i na prostoru ex YU, i jednako dobro su ljudi reagovali kako ovdje, tako i vani.

Backstage: Već duži niz godina se bavite audio produkcijom, komponovanjem & sound designom, kako i gdje ste se obučavali za ovaj posao?
Kako u BiH ne postoji škola za audio inženjera, sound design i slično, tako sam bio primoran da doooobro zagrijem stolicu, kroz more knjiga, dvd-ova, tutorijala, neprospavanih noći itd. Imao sam i sreću da radim u studiu sa istinskim velikanima stare i nove škole, u velikim produkcijama, što muziku, što sound design, tako da sam i praktično sticao znanja i iskustva. Bio sam učesnik Red Bull Music Academy 2006 i Berlinale Talent Campus 2008 (Berlin Film Festival) gdje sam još dodatno proširio sve aspekte moga posla i uspostavio sjajne poslovne veze sa ljudima sa globalne muzičke i filmske scene.

AiF - photo by Irfan Redzovic

Backstage: Do završetka studija Ekonomije ostao je jedan korak, da li ćete ga napraviti?
Pa nisam baš siguran koliko želim da se bavim ekonomijom u budućnosti. Ne kažem da mi nije dobro došla, jer bitan dio mog današnjeg posla su menadžment, marketing i PR, ali da baš budem ekonomista po struci, ne bih rekao. Život sam posvetio muzici, mislim da će tako i ostati !

Backstage: Šta znači “sound design”?
Pojam “sound design” je danas zaista jedan širok pojam koji obuhvata višse aspekata. Teško je to objasniti u jednoj recenici. Kako je zvuk bitan dio naših zivota, i kako nam on determiniše nasu percepciju određenog ambijenta i okoline, tako je i u filmu, pozorištu, dokumentarcu zvuk taj, koji pored slike, diktira naš doživiljaj toga što gledamo i zaokružuje kompletnu priču. Rekao bih da je zvuk bitan koliko i slika. U tom kontekstu posao sound dizajnera je da pokuša slici dati dodatnu dimenziju i nacčin na koji on to uradi direktno utiče na to kako ćete vi to doživjeti. U filmskoj industriji, recimo, posao sound designera je na istom nivou kao direktor fotografije ili montažer, jer bitno utiče svojim kreativnim radom na finalni ishod.

AiF - Terraneo 2013

Backstage: Pozornicu ste dijelili sa mnogim poznatim izvođačima i na mnogim mjestima širom svijeta?
Da, imao sam prilike nastupati širom Europe, Australije, a ex-Yu prostor sam prošao više puta uzduž i poprijeko. Neka od imena sa kojim sam nastupao su: Aloe Blacc, Manu Chao, Flying Lotus, Herbaliser, LTJ Bukem, Joe Bataan, DJ Vadim, Jazzanova, Funkanomics itd. Od domacih – Dubioza Kolektiv, Frenkie, Billain, Hain Teny, Jazzmate, Dj Borka, itd.

DJ Audio InFunktion - Performance

Backstage: Nedavno ste opet sarađivali sa Dubiozom?
Da, na posljednjem albumu “Apsurdistan”, na fizičkom izdanju – CD-u, možete pronaći moj remix pjesme “Kažu”, a to je vec 3-4 oficijelno izdanje koje sam radio za Dubioza Kolektiv. Naša saradnja je dugogodišnja, a rezultati sjajni. Bit će ih još, tek smo se zagrijali…

Backstage: Koje su najčešće zablude vezane za Vaš poziv?
Pa najčešća je to da je to samo zabava, da se mi samo zabavljamo i da to nije ozbiljan posao. Kao i svi drugi ljudi, ja od svog posla plaćam porez, zdravstveno, penziono osiguranje, kao i račune. A što se tiče samog posla, usudio bih se reći da je malo zanimanja kao ovo, jer iziskuje 24/7 angažman. Od studijskog rada, pa do live nastupa. Niti jedan radni dan mi nije ispod 10-12 sati, nerijetko i više, i tako zadnjih 15 godina. Napomena: i vikend su mi radni dani :-) .

AIF 015

Backstage: DJ – šta sve mora znati, da li ima pravo na grešku?
DJ-ing je kroz svoju evoluciju dostigao zaista visok nivo. Klinci danas koriste široku lepezu tehnika i trikova, i zaista su neki to doveli do savršenstva. DJ prije svega mora poznavati ogroman muzički opus, svih žanrova. Na to dodajte osjećaj za ritam, za groove, za intonaciju, i naravno kreativnost. Uz pomoć današnjih tehnologija DJ zaista može biti maksimalno kreativan uz ubacivanje raznih semplova, vokala, pa trikovi, pa scratch, itd. Itekako ima pravo na grešku! Za moj ukus, to je i poželjno, jer onda čujem da fakat radiš uživo pred publikom, da nije neki fake ass dj.

Backstage: Festivali, prošli i da li neke možemo najaviti?
Nastupao sam od Sonar Festivala u Barceloni, do Berlin Film Festivala, ESPY u Melbournu, do Terraneo Festivala, Southern Soul Festa, Jazz Fest Sarajevo, itd. Tek se dogovoraju nastupi za ovo ljeto, još je rano za info, uskoro…

Audio InFunktion BIG

Backstage: Itison!FM?
Itison!FM je radijska emisija koja se emituje na državnom radiu, a koju uređujem i vodim, sad već 12 godina. Radijsku priču sam počeo 2001. / 2002. na tadašnjem Radiu3, koji više ne postoji. A zanimljivost je recimo da sam tu emisiju radio sa Leom Šarićem, kojeg znate pod imenom Edward EQ, dio poznatog tandema Basheskia & Edward EQ. Itison!FM možete slušati svakog ponedjeljka od 21 do 23h, na Federalnom Radiu BiH, i to je emisija koja se isključivo bavi muzikom, starom i novom, svih žanrova uz mnoga gostovanja, live dj setove, snimke sa festivala, itd.

Backstage: Red Bull Music Academy?
Bio sam učesnik Red Bull Music Academy 2006. godine u Melburnu. Za mene je to bilo jedno sjajno iskustvo, profesionalno i privatno. Red Bull Music Academy muzički je karavan koji svake godine u različitoj svjetskoj metropoli okuplja 60 talentiranih instrumentalista, vokalista, DJ-a, producenata i ostalih muzičara iz svih žanrova, dajući im priliku da jedni druge inspiriraju i nađu se pod mnoštvom novih utjecaja koji će formirati njihov muzički izraz. Muzičari iz svih krajeva svijeta, odabrani među hiljadama prijavljenih, sastaju se u dvije grupe, po dvije sedmice svaka, i stvaraju muziku u najmodernijim studijima, nastupaju u najboljim klubovima te uče od istinskih majstora svog zanata. Upravo je poceo aplikacioni ciklus za ovogodisnju akademiju koja ce se odrzati u Tokiu / Japan. Za sve koje se bave muzikom, apsolutna preporuka – http://apply.redbullmusicacademy.com

1658129_10202541141706260_1610668121_o

Backstage: Kako biste opisali svoj stil i kako izgleda putovanje na nastup, ako se ne varam oprema uopšte nije lagana i jeftina?
Moj stil se u svijetu naziva freestyle, što prakticno znači da nisam žanrovski opredjeljen, nego da je bukvalno sve u igri, zavisno kakva je publika, atmosfera, artisti prije mene, poslije mene, itd. Vani to funkcionise perfektno, a za domaću publiku mi je trebalo malo više vremena da ih naviknem, mada posljednjih par godina to funkcioniše odlično i na domaćem terenu. Za svaki nastup nosim otprilike izmedju 40 i 50 kg opreme. Samo gramofoni su teški 24 kg / par. Godišnje imam negdje izmedju 40 i 60 nastupa, pa skontajte koliko je to nosanja :-).

Backstage: Imate vlastiti studio, kada ne radite, kako se odmarate?
Pola moga posla je u studiu, pola sam – on the road. Između toga, čovjek uvijek nađe vremena za odlazak u prirodu, na planinu/more, za dobar film, dobru knjigu. S druge strane moj posao me čini sretnim, volim ga, ma koliko bio naporan, pa ga nekako i ne gledam kao nešto sto me umara.

Oznake: ,
<
_MG_0030

Alma Ferović: “Duhovnost čovjeka upotpunjava i tek...

>
maja 03

Maya Sar: “Već duže vrijeme mi je želja osnovati...

Aida M. Naslovna

Preporuka

Aida Mušanović-Arsić: “Nadam se da će ova i...