Kategorije

Milan Senić: “Ulažući ogromnu volju, želju, vrijeme, energiju, moj stil je postao prepoznatljiv, a modni poznavaoci i kritičari to nazivaju intellectual fashion”!

jaFoto: Irfan Redžović

Backstage: Rođeni ste u Sarajevu. Studirali psihologiju na Filozofskom fakultetu u Sarajevu, diplomirali na Visokoj školi novinarstva Media Plan. Član ste Udruženja likovnih primijenjenih umjetnosti Bosne i Hercegovine. Sada ste modni dizajner, stilist, kostimograf, postoji li poveznica između vašeg formalnog obrazovanja i posla kojim se sada bavite? Kako ste se „našli“ u dizajnu?
Modni dizajn je bio i ostao moja prva ljubav. Nakon završetka srednje škole logičan nastavak procesa edukacije je bio studij modnog dizajna u nekom od svijetskih centara mode. U tom periodu finansijske mogućnosti mi nisu dozvoljavale odlazak iz zemlje, a u našoj državi tada nisu postojale obrazovne institucije neophodne za sticanje zvanja modnog dizajnera.  Odlučio sam se za alternativnu opciju, studij psihologije sa planom da moda bude moj hobi. Kako svaki put biva kada izgovorim riječ planiram, spletom životnih okolnosti desi se obratna situacija i tako moda postaje moja profesija. Po prirodi sam radoznao tako da sam kao tinejdžer isprobavao različite aktivnosti kao što su likovna umjetnost, film, novinarstvo, te mi nikad nije predstavljao problem sticati nova znanja, iskustva i istraživati svoje potencijale i talente. U svom tom procesu traženja shvatio sam da modni dizajn objedinjuje sve moje afinitete i omogućuje mi da se na najbolji način kretivno izrazim.  Edukacijski background u mom slučaju  je samo pomogao izgradnji mene kao dizajnera, iz prostog razloga jer se obje discipline bave čovjekom, a sa druge strane učinio me odgovornijim u modnom dizajnu upravo zbog činjenice da iza mene ne stoji studij modnog dizajna.

Backstage: 1999. godine imali ste prvu kolekciju, afirmisali ste se kroz Sarajevo Fashion Week (by Amela Radan), kako biste opisali vaš put do sada prepoznatljivog imena?
Uvijek biram teži put.  Od 1999. godine oni koji poznaju moj rad imali su priliku vidjeti kako se razvijam. Bilo je lutanja, ali u konačnici ta iskustva su mi služila kao putokazi u kojem pravcu želim da idem. Ulažući ogromnu volju, želju, vrijeme, energiju moj stil je postao prepoznatljiv, a modni poznavaoci i kritičari to nazivaju intellectual fashion (pametna moda).

Sarah i MilanMilan & Sarah Čerkez / Foto: Sabina Mrgan for Fashion, beauty, love

Backstage: Na koji način danas prezentirate svoje radove?
U posljednje vrijeme prefefiram modni video kao način prezentacije svog rada. Početak suradnje sa rediteljicom Zinkom Bejtić na projektu „If I don't“ opredjelio me je za modni film kao prioritet u načinu prezentacije i medij komunikacije sa publikom. Postoje i drugi načini poput showroom-a, grupnih i samostalnih izložbi, modne revije, fotografija, ali u ovom momentu modni film mi je je najzanimljiviji.

Backstage: Imate li zaštitini znak, postoji li nešto u vašim kolekcijama što vas karakteriše?
Jednostavnost, nosivost, odanost crnoj i bijeloj (ne)boji, skulpturalnost, arhitekturalnost, strukturalnost, transformabilnost… i naravno košulja.

Backstage: Šta je prema vašem mišljenju danas univerzalan stil i da li je on prolazan u moru trendova kojima nas svakodnevno obasipa industrija?
Stil je ono što mi jesmo. Njega ne određuje odjevna kombinacija koju nosimo nego podrazumjeva način života, razmišljanja, djelovanja.  A ako naš način odjevanja govori afirmativno o nama onda pričamo o stilski potpunoj osobi.  Stil nikad ne može biti trend, jer su trendovi prolaznog karaktera, lansiraju se strjelovitom brzinom i imaju za cilj brzo sticanje profita.

Iza scene snimanja filmova Hallway i Split

Backstage: Da li je izazov biti kostimograf i koliko je cjenjen ovaj dio umjetnosti kod nas? Razlikuje se sigurno od dizajniranja kolekcije, u čemu konkretno?
Kostimografija u posljednje vrijeme postaje sve češće moja okupacija. Dovoljno je kretivna, ali za razliku od modnog dizajna, gdje imam apsolutnu slobodu da se kretivno izrazim, kostimografija podrazumjeva više kompromisa u odnosu na kreativnost i na neki način podrazumjeva usklađivanje različitih zahtjeva, što mi predstavlja profesinalni izazov. Kao i svaka kreativna profesija, tako i situacija u  kostimografiji  nije idealna, iako vjerujem da ograničeni uslovi mogu izroditi kvalitetna riješenja u idejnom smislu.

Backstage: Kako se danas javnosti mogu predstaviti mladi modni dizajneri? Imate li savjet za njih, kako postati i opstati?
Nezahvalno je davati savjete. Ako mlada osoba koja se želi baviti modom u mom radu vidi motivaciju, onda sam ja sretna osoba. Bitno je ne očekivati čuda i uspjeh preko noći. Ma koliko spolja moda izgledala kao lak i lepršav posao, to je samo privid. Jedino predani rad, ulaganje, kontinuirano usavršavanje kao i razumna doza samokritičnosti mogu dati rezultat. Mladi ljudi zainteresovani za modu, pored talenta, odlučnosti i upornosti, moraju bit spremni na različita odricanja i ne trebaju se plašiti eksperimentisanja kako kroz modnu kreaciju tako kroz odabir medija kroz koji žele da komuniciraju sa publikom.

Hena i Milan Milan & Emina Smaka modna blogerica Hena / Foto: Sabina Mrgan for Fashion, beauty, love

Backstage: Modni film “Split” premijerno je prikazan 16. aprila u art kinu Kriterion. Interpretira i vizuelno ukazuje na dva dijela, pozitivni i negativni, svijetli i tamni, prošlost i budućnost. O filmu još treba dodati…
Šesti po redu projekat na kojem surađujem sa rediteljicom Zinkom Bejtić, a moj drugi samostalni modni film. Na filmu je radila uigrana ekipa talentovanih i entuzijastičnih profesionalaca, sada već mojih prijetelja, kao i na mom prvjencu „Hallway“ sa Sarah Čerkez u glavnoj ulozi. Direktor fotografije Emir Klepo, sound design Belma Zvizdić, make up Vensa Husić, hair Eldin Nuhić ( studio EN), fotografije kampanje projekta SPLIT Almin Zrno, make up na fotografijama  Maja Talović, dizajn plakata Enisa Bravo.

Serijal muških košulja koje su nastajale u mojim različitim dizajneskim ciklusima objedinjuje projekat Split, sa tendencijom da se razvija u budućnosti. Split promoviraju, po meni, najbolji bh modni bloger Vladan Gavrić kao i glumac i model Bojan Popić.

Backstage: Da li košulje pristaju svima, postoje li košulje za svaku priliku?
Košulja je po meni idealan odjevni predmet. Nudi niz mogućnosti transformacije našeg izgleda, od casual dnevnog, poslovnog do večernjeg uz promjenu modnih dodataka ili odjevnog predmeta. Ako je pravilno odabrana, ili urađena po mjeri onda može svakome pristajati.

Backstage: Učestvovali ste na projektu koji je za cilj imao preispitivaje položaja BH umjetnosti i dizajna 20 godina nakon rata. Izložba je imala humanitarni karakter. Koji je položaj BH umjetnosti i dizajna sada?
Bila mi je velika čast i zadovoljstvo što sam bio dio projekta  Bosnian born- 20 years later prvenstveno zbog činjenice da sam poziv za učešće u tom projektu dobio od strane selektora koji su prepoznali moj rad. Takođe, humanitarni aspekat projekta mi je veoma značajan, jer me raduje činjenica da ću kroz svoj rad moći pomoći mladim i taletovanim ljudima u ostvarenju njihovih ciljeva. Umjetnost kao univerzalni jezik ne poznaje granice, usuđujem se to reći jer mi je učešće u ovom projektu dalo korisna poznanstva kao i nove projekte koji će se tek dogoditi.

Vladan, Milan i BojanVladan Gavrić & Milan & Bojan Popić / Foto: Sabina Mrgan for Fashion, beauty, love

Backstage: Nosite li svoje kreacije, kako provodite slobodno vrijeme? Kakav je Milan privatno?
Odjeću koju dizajniram za muškarce nosim i sam. Na taj način prolazi prvi test reakcije publike na neki novi odjevni komad. Posao kojim se bavim ne podrazumjeva angažman od 08h do16h tako da je pojam slobodnog vremena prilično nedefinisan. Ako nisam u svom studiju, onda sam u potrazi za meterijalima, sastancima, snimanjima… O sebi je nezahvalno govoriti, više volim da to rade drugi, ali bi se najjednostavnije opisao kao: spontan, strpljiv i kretivan.

Backstage: Ko su vaši prijatelji, družite li se sa „javnim ličnostima“ u Sarajevu?
Imam širok i raznolik krug prijetelja. Kriteriji za „izbor“ prijatelja definitivno nije zanimanje niti status u društvu. Najčešće su to ljudi iz krativnih profesija, mada nije pravilo.

Backstage: Postoji li u Sarajevu Jet Set?
Ne. Ako i postoji, ja ga ne poznajem.

www.milansenic.com
Milan Senic
– Facebook

Oznake:
<
Marija & Miraj

Marija i Miraj Grbić: “Najveća istina o nama je da...

>
10150711_10203815291480852_4594094889339436862_n

Tarik Kaljanac: “Vjera u dragog Boga, moje pokorenje...

Aida M. Naslovna

Preporuka

Aida Mušanović-Arsić: “Nadam se da će ova i...