Kategorije

Aleksandra Nina Knežević – grafička dizajnerka

Backstage: Lično (datum i mjesto rođenja)…
Sarajevo, 1973., ulica Sutjeska, osnovna škola Miljenko Cvitković, srednja Umjetnička :-) .

Backstage: Edukacija, obrazovanje…trenutna pozicija…
Poslije srednje Umjetničke škole i smjera reklamna grafika, upisujem Likovnu akademiju (Cetinje, CG), smjer grafički dizajn gdje sam diplomirala 1997. godine. Trenutno radim kao freelance dizajner, ali i kao dizajner za izdavačku kuću Buybook u Sarajevu i trenutno radim na razvijanju jedne nove ideje promovisanja Sarajeva (ali i drugih gradova), predstavljenih u formi suvenira, Sarajevo Dingbats!

Backstage: Možete li mi na primjeru objasniti …radovi Aleksandre Nine Knežević se odlikuju čistom i savremenom idejom, jednostavno komuniciraju internacionalnim vizuelnim jezikom, a predstavljeni su kroz razigranu tipografiju i ilustraciju…
To su riječi koje su drugi rekli o meni (Print Magazine), a ja sam se pronašla u tim riječima… Moj rad uvijek ima jednu dozu grafičke razigranosti, koristim crtež, ilustraciju, zanimljivu tipografiju, a moja parola je i “Zadržite dijete u sebi!”, tako da se u radovima može osjetiti i neka dječija, pa čak i naivna likovnost, a upakovana s dugogodišnjim iskustvom dobiju se radovi koje možete vidjeti u mom radu. Potenciram i na dobroj tipografiji, jer sam obožavalac tipografije, slova, fontova, a i sama pravim neke.

turske_price_nina_knezevic

Backstage: U čemu pronalazite inspiraciju za svoje radove?
Pronalaženje inspiracije nije neki poseban rad ili postupak, to je uvijek prisutna energija, to se živi, ona se prepoznaje u svakom trenutku, postane nešto s čim živite. Naravno da su tu uvijek knjige, časopisi, muzika, filmovi, ali oni su samo pomagači da se neka vaša kreativnost iskristališe.

Backstage: Šta mora da posjeduje kvalitetan dizajner… da li su bitniji trud, školovanje ili je talenat presudan?
Mislim da je potrebno sve, ako si talentovan, a ništa ne radiš, ne trudiš se – ništa nećeš napraviti. Ako stalno radiš, a nisi talentovan, napravićeš svašta, ali nećeš moći procijeniti šta je dobro!

Backstage: Imate li neki savjet za one koji tek počinju?
“Zadržite dijete u sebi!” :-) .

nina_logotipi

Backstage: Smatrate li da Sarajevo ima dovoljno galerija u kojima dizajneri mogu izlagati svoje radove?
Znamo kakva je situacija u Sarajevu što se tiče galerija i muzeja. Nažalost, specijalizovana galerija samo za radove iz dizajna nema, to nije loša ideja, ali šta očekivati kada izlagačke aktivnosti u našem gradu jako slabo funkcionišu. Umjetnost je zadnjih godina izašla na ulice, dešava se na otvorenom, to polako dolazi i kod nas.

nina_01

Backstage: Primili ste brojna međunarodna priznanja i nagrade, radovi su objavljeni u mnogim časopisima specijalizovanim za umjetnost i dizajn (Communication Arts, Luezers Archive, Print, Typo, Fontmagazine…). 2010. godine uvršteni ste među 200 najboljih svjetskih ilustratora (“Luerzer's Archive: 200 Best Illustrators Worldwide 09-10). Da li ovo znači da su BH dizajneri konkurentni u svijetu?
Kada nešto radiš iz ljubavi, nije teško biti dio svijeta, to se vidi, to ljudi prepoznaju. Tu su i neki dizajnerski “kodovi”, koje kreativci koji prate dizajn, znaju da pročitaju. I za takve stvari, “čitanje kreativnosti” treba iskustva, važno je uvijek praviti mali napor i pomak od svega – misliti korak ispred!

sarajevo_map

Backstage: Obzirom na prirodu vašeg posla kao i to da je svijet globalno selo, da li ste radili za neke strane brendove, klijente?
Ono čega se sada mogu sjetiti je Mercedes, radila sam jednu kampanju za Smart automobil, kada se pojavio model za 4 osobe, pa je kampanja glasila “Smart for Four”, tada je Mercedes otkupio moje prijedloge, to je bila nagrada za ideju! Radila sam u Ljubljani u agenciji Studio Marketing JWT, tamo sam dolazila u dodir i radila s nekim globalnim brendovima.

smart_for_four

Backstage: Radite kao freelance designer i kao dizajner i ilustrator knjiga izdavačke kuće Buybook u Sarajevu. S obzirom da izdavaštvo u BiH ne živi život iz bajki, kako ste zadovoljni?
Mislim da je jako teško raditi nešto u BiH, a da ne uključiš emocije, naravno, to važi za bilo koji posao i bilo gdje, ali ako sistem u kojem živiš nije uređen, teško je raditi nešto samo zbog male ili nikakve nadoknade, moraš naći neki drugi izazov da te zadrži da “rješavaš” neki problem. Rješavanje problema naslovnica i rad na dizajnu, mene jako ispunjava. Sve se to na kraju negdje sabere i oduzme pa se može i preživjeti od toga :-) . Najbolje je kada se neke izdavačke kuće van granica BiH jave i žele da otkupe baš tu naslovnicu koju si ti radio, a dešava se i to, tako da naslovnice koje sam radila za Buybook možete pronaći u izdanjima međunarodnih izdavača!

nina_ibrik

Backstage: Jedan mandat ste bili predsjednica Udruženja likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti i dizajnera BiH (ULUPUBiH). Da li se slažete sa činjenicom da je biti član ovog Udruženja stvar prestiža?
Bila sam predsjednica Udruženja likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti Bosne i Hercegovine (ULUPUBiH) od 2006-2010, to su dva mandata, a bilo je to jedno novo i zanimljivo iskustvo raditi u jednom strukovnom Udruženju! ULUPUBiH radi na tome da oplemeni svoje članstvo sa profesionalnim i kvalitetnim kreativcima, da se bori za njihova prava u društvu i da uspostavlja standarde u kreativnoj oblasti. Međutim, kako je trenutno sve jako teško izvodljivo u našem sistemu, tako se i Udruženje bori sa raznim bolestima.

Svake godine tri strukovna Udruženja u BiH (ULUPUBIH, ULUBiH i AABiH) pripremaju i godišnju izložbu, Šestoaprilsku izložbu u galeriji Collegium Artisticum, gdje se dodjeljuju i nagrade našim članovim za najuspješnije radove. Na taj način se i vrednuje kreativni rad BiH umjetnika i stvara mogućnost za predstavljanje njihovih radova publici.

alhemicar_montage

Backstage: Koje su prednosti, a koje mane freelance rada?
Dok odgovaram na ovaj intervju ja se nalazim u krevetu, ispred mene je kompjuter, ali i doručak, u pidžami sam, noge ispružene ispod laptop stolića… Svi želimo da imamo tu slobodu, odlučivanje kada izabrati vrijeme za rad, međutim takav rad se može pretvoriti u cjelodnevni ili noćni rad, izbrišu se granice između radnog i slobodnog vremena, a život se svede u par kvadrata gdje i radiš, spavaš, jedeš, družiš se… Međutim ipak možeš sam odlučiti kada je dosta i pobjeći na planinu ili dalje… Mislim da treba više discipline u ovoj slobodnoj formi rada!

bags

Backstage: Suveniri Sarajevo Dingbats… ideja?
Godinama sam skupljala Dingbats fontove i odlučila napraviti svoj Dingbats font. (Dingbats font su simboli u tipografskom sistemu fonta umjesto sova). Prilika mi se pružila za vrijeme Festivala Sarajevska zima 2007, kada je tema bila “Neki drugi grad” i gdje sam prvi put izložila ove simbole Sarajeva. Poslije toga, godinama je, osim ove prvobitne forme, nastajala ideja o njihovom komercijalnijem predstavljanju, a kako je to na neki način i brendiranje grada Sarajeva, Dingbatsi su dobili nove oblike kao ilustracije koje se mogu primijeniti i u drugim medijima i formama, a grad dobio neku savremeniju prezentaciju i suvenire koji nisu uvezeni sa istoka, a predstavljeni kao domaći.

Backstage: Koji su to motivi…uobičajene fraze i predmete koji personificiraju grad? Na šta se sve aplicira?
Sarajevo Dingbats osim forme fonta i kompjuterski rađenih simbola, sada imaju i ručno crtanu varijantu istih simbola grada, a mogu se naći na cekerima, torbama, bedževima, magnetima, majicama, šoljama, plakatima, razglednicama, grafikama… Rad na njima je stalno u procesu, a sada nastaju i simboli za Mostar i Počitelj, tako da Sarajevo nije više nije usamljeno…

coffee_or_tea

Backstage: Slikovnica “Tri sestre”?
Slikovnica Tri Sestre je prva dječija slikovnica koju sam uradila prema tekstu Ane Đokić (spisateljica iz Zagreba), a kako me veoma interesuje ilustracija za djecu, ovo je, također, bio jedan veliki izazov. Inače, poseban je način rada kada trebate komunicirati sa djecom i približiti se njihovoj filozofiji! Opet mi je u tome pomogla ideja “Zadržite dijete u sebi” :-) .

tri-sestre_opened_book

Backstage: Više info o vašem radu na?
Ima jako puno prezentacija na internetu, tako da samo Googlajte :-) Sarajevo Dingbats.  Sarajevo Dingbats se trenutno mogu kupiti na nekoliko mjesta u Sarajevu, a to su Buybook knjižara (Radićeva 4), Umjetnička galerija BH, Historijski muzej i galerija Egoist na Baščaršiji (Trgovke 21).

Fotografije by: Imrana Kapetanović, Irfan Redžović i arhiva autora.

Oznake: ,
<
1376740295960

Ajdin Šahinpašić – Direktor TKD Šahinpašić...

>
155962_10151271815773749_625250380_n

Dino Šukalo – Gitarista, kompozitor

12274281_1079174275435190_672599767175819676_n

Preporuka

Amel Tuka: “Cijeli dan mi je posvećen treningu i...