Kategorije

Ajdin Šahinpašić – Direktor TKD Šahinpašić d.o.o.

Backstage: Lično (datum i mjesto rođenja)… 
23.02.1980.  Sarajevo

Backstage: Edukacija, obrazovanje…trenutna pozicija…

  • Ekonomski fakultet u Sarajevu, diplomirani ekonomist 1998.-2002.
  • Norwegian School of Management BI , MSC International Management2002.-2004.
  • TKD Šahinpašić d.o.o.; Direktor

Backstage: Mladi ljudi su rijetko na odgovornim pozicijama, kakva su vaša dosadašnja iskustva?
Iskustvo pokazuje da to nije rijetkost u kompanijama koje su profitno orjentirane, sa uređenom vlasničkom strukturom i jasnom poslovnom strategijom. U biznisu je bitan rezultat, a ne koliko imaš godina.

Backstage: Da li je hrabrost neophodna u biznisu?
Apsolutno, svaka odluka sa sobom nosi određenu dozu odgovornosti i rizika. Što je rizik veći, veća je i potencijalna dobit. Proporcionalno rastu rizika povećava se i odgovornost, što iziskuje i adakvatnu hrabrost.

Backstage: Kakva je situacija sa izdavaštvom u BiH? Kaskamo li za regionom?
Kao i ostale provredne grane (rijetko smo u nečemu prvi).

Backstage: Koliko je knjiga popularna u BiH? Prema vašem iskustvu šta se najviše čita, koji žanr?
Čitala bi se i više da se ima gdje i za šta kupiti. Posljednje analize pokazuju dramatičan pad prodaje uslijed pada kupovne moći, ali unatoč tome, neki distributivni kanali imaju rast prodaje. Moje je mišljenje da nama hronično fali knjižara u cijeloj zemlji. Najpopularnija je „popularna“ literatura. Današnji mediji su pažnju poblike sveli na veoma kratko vrijeme. Kratke i površne informacije, u rangu naslova, se najbolje primaju kod publike. Otprilike takva literatura najbolje prolazi.

Backstage: Nerijetko na sajmovima koje organizujete imamo u ponudi svjetska izdanja, da li je nerealno očekivati da recimo nekad svjetski autori budu gosti sajmova u BiH?
S obzirom da je izdavaštvo globalni biznis nerealno je očekivati velika imena. To je isto i u muzici i drugim sferama posla. Na globalnoj mapi naše tržište je gotovo neprimjetno. U bilansima prodaje djela svjetskih autora mi jednostavno ne ulazimo u njihov fokus. Potreban je dodatni momenat da bi neki autor ipak došao ovdje, poznanstvo, neka sentimentalna veza ili drugi subjektivni neekonomski faktor, koji nekog autora može dovesti u našu zemlju.

Backstage: Da li je teško imati kontinuitet koji sajam ima?
Veoma teško. Podrška institucija redovno izostaje (jedino Fondacija za izdavaštvo simbolično podržava Sajam). Teška ekonomska situacija dodatno pogoršava uslove organizacije, ali to je postala gotovo normalna stvar. Često se mora improvizirati, pronalaziti dodatno rješenje, ali to je čar posla.

Backstage:  Koja biste vi BH izdanja stavili u vrh i da li ih trebamo izdvajati kao adute u prezentaciji BiH?
Put BH izdavaštva „utabala“ je izdavačka kuća Svjetlost. Ona je iznjedrila i dragulje pisane riječi. Nerijetko, naši najveći pisci su se ostvarivali van granica naše zemlje, ali tako je čini mi se i u drugim djelatnostima. Nepobitni velikani su svakako: Selimović, Ćopić, Adrić, Sušić, Kočić, Šantić, Mulabdić, Isaković, Ibrišimović i drugi. Nema dileme da su oni najbolji predstavnici naše zemlje, ali dok god ne postoji kulturna politika i politika jezika, ne očekujem da će njihova djela zauzimati zasluženo mjesto u pomenutim prezentacijama.

Backstage: Sa razvojem interneta ili elektronskih izdanja knjiga kako vidite buducnost izdavačke industrije?
„Kud svi turci, tu i mali Mujo“. Mi smo već počeli objavljivati elektronska izdanja BH pisaca. Tehnološki napredak mijenja navike ljudi, a tome se svakako treba prilagoditi. To neće nikada uništiti knjige u ovom obliku u kojem su sada, ali će, siguran sam, biti dominantan oblik komunikacije između autora, izdavača i publike.

Backstage: Koliko mladi čitaju u BiH?
Koliko čitaju i njihovi roditelji.

Backstage:  Koliko je izdavaštvo u BiH flexibilno, može li da prati svjetske trendove?
Teško, jer ne radi se samo o tome da izdavači prate svjetske trendove, već je publika ta koja diktira. Produkcijski, mi smo premala zemlja i tržište da pratimo svjetske izdavače. Finansijski, BH izdavači su daleko ispod nivoa potrebnog za ozbiljniju produkciju i u regionalnim okvirima.

<
Vesna Beganovic 2

Vesna Beganović – Partner i New business manager...

>
aleksandra_nina_knezevic

Aleksandra Nina Knežević – grafička dizajnerka

12274281_1079174275435190_672599767175819676_n

Preporuka

Amel Tuka: “Cijeli dan mi je posvećen treningu i...